Kvalitet
Kvalitetspolitikk.
ELTECO skal være den leverandøren av elektroniske og elektrotekniske komponenter, instrumenter og utstyr til styring, kontroll og overvåking som kundene naturlig henvender seg til på grunn av bedriftens pålitelighet.
Kvalitet skal være virkemiddel og et bærende element i all kunderettet virksomhet.
Kvalitetssystemet i ELTECO skal sikre kundene god kundeopplevelse ved at rett produkt blir levert til rett tid med minimale feil under prosessen.
Kvalitetssystem (KS)
ELTECO’S kvalitetssystem er basert ISO9001:2000.
Da denne sertifiseringen gikk ut i 2006 valgte vi å ikke fornye sertifikatet, men isteden videreføre alle prosesser og rutiner. Vårt KS blir i tillegg oppdatert i henhold til endrede krav fra myndigheter, og fra våre kunder og leverandører.
Etablerte målesystemer skal sikre at kvalitetssystemet fungerer hensiktsmessig. Systemene har klare måltall og blir revidert med jevne intervaller. Ved for lav grad av måloppnåelse gjennomføres nødvendige tiltak.
Det foretas revisjoner av prosesser og rutiner både internt og hos våre leverandører.
Alle kunder er også til enhver tid velkomne til å revidere oss.
Ansvar:
Alle ledernivåer i ELTECO har ansvaret for kvalitetsledelse.
Enhver medarbeider er ansvarlig for gjennomføring av kvalitet i sitt daglige arbeid, og å ta del i de aktiviteter og rutiner som er beskrevet i KS.